Jak się uczyć, żeby się nauczyć? W jaki sposób przyswajać wiedzę, żeby osiągnąć oczekiwane rezultaty? Co zrobić, aby uczyć się skuteczniej, szybciej i przyjemniej? Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące procesu uczenia się poszukiwali nasi uczniowie 21 maja podczas warsztatów prowadzonych przez panie z Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Sokołowie Podlaskim. Zajęcia rozpoczęły się od ankiety, dzięki której każdy mógł sprawdzić, czy jest wzrokowcem, czy słuchowcem, czy kinestetykiem. Znajomość bowiem własnego typu pamięci, indywidualnych predyspozycji pomaga w wyborze odpowiednich metod nauki i wpływa na jej skuteczność. Pracując w grupach, uczniowie zastanawiali się nad najważniejszymi składowymi efektywnego uczenia się: organizacją przestrzeni, motywacją, koncentracją, zarządzaniem czasem, właściwym odżywianiem, umiejętnością szybkiego czytania i znajomością technik zapamiętywania. Panie zapoznały też młodzież z piramidą Dale'a (trójkątem umiejętności zapamiętywania) i zwróciły uwagę na wartość aktywnego modelu uczenia się (np. udział w dyskusji) pozwalającego osiągnąć nawet próg 70%. Natomiast analiza tzw. krzywej zapominania uświadomiła uczniom znaczenie powtórek wiadomości. Temat warsztatów, choć znany już uczniom z wcześniejszych etapów, budzi ich ciągle zainteresowanie, co świadczy o potrzebie organizowania takich zajęć.
Więcej zdjęć w GALERII!